VARIABLE BRAKE GEOMETRY (VBG)

Zmienna Geometria Hamowania

Villingen-Schwenningen. Po raz kolejny nowinka techniczna od U-Turn'a. Ze zmienną geometrią hamowania, ustawienie hamulców można przeprowadzić szybko i łatwo. System został zastosowany w Speedmaster'ze, a wkrótce znajdzie zastosowanie w całej gamie paralotni i latawców U-Turn'a.

Ten nowy a zarazem innowacyjny system od U-Turna pozwala na szybkie i łatwe zarządzenie ustawieniami hamowania, a dzięki temu pozostałymi parametrami paralotni. Od teraz możliwe jest zmniejszenie drogi hamowania bez fizycznego ograniczania długości lin. Długa droga hamowania oznacza że hamowanie jest płynniejsze i że skrzydło skręca równiej. Przy skróconym ustawieniu hamowanie jest bardziej bezpośrednie. Jeśli pociągniesz za linkę delikatnie i w bardziej kontrolowany sposób osiągniesz łagodny skręt, z drugiej strony, jeśli pociągniesz zdecydowanie uzyskasz intensywne nurkowanie, takie jakie lubią doświadczeni speedglajciarze.

Tak to działa: główna taśma która prowadzi do trzech oddzielnych taśm trymowych jest wyposażona w szyty pokrowiec w pobliżu miejsca gdzie liny się rozchodzą, do którego można przyczepić dodatkową taśmę (U-hook). Właściwa taśma jest doszyta do głównej taśmy w miejscu gdzie się ona rozdziela. W stanie otwartym geometria hamowania jest w normalnym ustawieniu fabrycznym. Natomiast gdy taśma jest przyczepiona do U-hook'a droga hamowania jest skrócona. Nieużywana część taśmy głównej tworzy pętle, a hamowanie odbywa się za pomocą U-HOOK'a. Im dalej od miejsca rozchodzenia się taśm przyszyty jest U-HOOK, tym mocniejszy jest efekt sciągnięcia właściwości hamowania i trymowania.

Rozwiązanie to bez użycia metalu ma bardzo ważną zaletę - sterówka nigdy nie znajdzie sie w niekorzystnym położeniu: tarcie i zginanie są niemożliwe.