REFLACTION - PARALOTNIA PPG

Żądasz prędkości ?! – Nowy REFLACTION od U-Turn to łagodne i łatwe w kontroli najnowsze skrzydło z profilem samostatecznym Reflex, które odmieni Twoje latanie z napędem.
Całkowicie nowo zaprojektowana paralotnia jest wyjątkowo stabilna przy dużych prędkościach dając nam duże bezpieczeństwo podczas lotu.

Skrzydło PPG musi być stabilne i sztywne przy dużych prędkościach. Stabilność jest ważnym elementem bezpieczeństwa lotów z napędem. W Reflaction U-Turn połączył dwie znakomite technologie które dały imponujący wynik: Reflaction jest jedynym istniejącym skrzydłem z profilem samostatecznym które posiada system PPN oraz PPNplus (wyprofilowanie krawędzi natarcia poprzez usztywnienia zastępujące ciężkie maylarowe wsparcia). Ten system zapewnił nie tylko wyjątkowo łatwy start nawet w najcięższych warunkach, ale również zapewnił bezpieczny start lotu oraz najwyższe osiągi i zaawansowanie.

Zupełnie nowo zaprojektowany samostateczny profil Reflex ,osiągnął wydłużenie 5,9 (projektowe 4.21) . Skrzydło wyposażone jest w system PPN oraz PPNplus zapewniający stałe wysokie ciśnienie wewnątrz czaszy dając sztywny i stabilny profil, który zapewnia osiągnięcie bardzo dużych prędkości. Skrzydło nie ma skłonności do bocznych podwinięć, które jak wszyscy wiemy są bardziej nieprzyjemne i niebezpieczniejsze w lataniu PPG niż podczas latania swobodnego.

Dzięki temu wszystkiemu Reflaction może być sterowany bardzo czule i delikatnie osiągając maksymalną prędkość 60 km/h. Skrzydło przekazuje również informację pilotowi podobnie jak skrzydło do latania swobodnego.
Reflaction wyposażony został w system sterowania stabilem dla łatwiejszej manewrowalności na największych prędkościach. Nowy system EBS – Easy Break System – łączy linkę sterówki stabila z główną linką sterówki podczas latania z zamkniętymi trymerami. Wysokie prędkości jakie osiąga to skrzydło to rezultat zastosowania tylko dwóch głównych linek przypadających na jedną taśmę. W rozmiarze 31 Reflaction posiada w sumie tylko 236 (dwieście trzydzieści sześć) metrów linek. Specjalnie zaprojektowane liny z niemieckiej firmy Liros skonstruowane są w taki sposób aby miały jak największą wytrzymałość przy jak najmniejszym oporze powietrza.
„Dzięki rygorystycznemu zredukowaniu długości lin glajt odzyskał swoje zaawansowane performance utracone przez zastosowanie profilu Reflex” tłumaczy konstruktor Ernst Strobl

Mała strata w osiągach wynikająca z profilu samostatecznego Reflex jest nieporównywalna z efektem stabilności jaką osiąga dzięki niemu nasza paralotnia. „Najważniejsze że już nigdy nie będziemy mieli problemów z wznoszeniem latając z silnikiem” To było bardzo ważne dla Strobla, aby zaprojektować sztywne skrzydło, które mimo tego jest czułe i współpracujące niczym normalne skrzyło przeznaczone do swobodnego latania. Potrzebowaliśmy kilku prototypów i wielu godzin lotów testowych ale na sam koniec wszyscy nasi piloci byli bardzo zadowoleni z finalnego efektu. Podsumowując na szybko: rezultatem jest skrzydło napędowe którego charakterystyka lotu zbliżona jest do klasycznego glajta.

REFLACTION dostępny jest w trzech rozmiarach. Najmniejszy z nich ma masę startową do 110 kg. Rozmiar 28 do 130 a największy z nich o powierzchni 31 metrów kwadratowych może latać z obciążeniem do 150 kg. Skrzydło nie posiada jeszcze certyfikatu ponieważ kryteria certyfikacyjne dla profilów samostatecznych nie są jeszcze jasno określone. Certyfikacja będzie wykonana gdy nowe wytyczne LTF zaczną obowiązywać. Osiągnięcie certyfikacji na bieżących zasadach nie stanowi najmniejszego problemu natomiast nie ma ona sensu dla skrzydła napędowego z trymerami oraz profilem samostatecznym Reflex.
Pomimo braku certyfikacji REFLACTION spełnia najwyższe wymagania bezpieczeństwa wyznaczone przez U-Turn zapewnia Thomas Vosseler – współzałożyciel U-TURN

Filmy