U-TURN "Q"

Moc U-Turn'a również na fali

Obietnica jest prosta - będzie mnóstwo frajdy z latawcem "Q" na wodzie. "Q" jest odmiennym kitem, ze świetnym czasem lotu, bezpośrednią komunikacją poprzez C-Kite Bar, bardzo dobrym przyśpieszeniem i doskonałą stabilnością nawet w porywistych warunkach. Dostępny jest w sześciu rozmiarach (5;7;9;10,5;12 i 14 sm).

"Q" to rasowy wszechstronny kite, taki jakiego można oczekiwać po nowoczesnym latawcu. Świetny czas lotu, bezpośrednia komunikacja przez C-Kite Bar, bardzo dobre przyśpieszenie, ciasno skrętność i doskonała stabilność nawet w porywistym wietrze - to były główne założenia projektu. Auto podnoszenie z wody oraz łatwy handling uzupełniają doskonałości "Q" i sprawiają że jest to latawiec uniwersalny do wszystkich warunków i zastosowań, zarówno dla początkujących jak i zawodowców.

Niesamowita stabilność w locie i bardzo szybkie przyśpieszenie "Q" są możliwe dzięki połączeniu niemal prostej krawędzi spływu ze zgarniętą do tyłu (w kształcie strzały) krawędzią natarcia oraz głęboka krzywą C. Główny nacisk podczas tworzenia kite'a był położony na projekt pozbawiony centralnego wsparcia. Poprzez zrezygnowanie z centralnego wsparcia w profilu "Q" kite ten może nieustannie dostosowywać się do warunków, np. świetnie niweluje siejący postrach frontstall. Tak więc profil w czaszy kite'a nie jest ograniczony centralnym wsparciem ale ma swobodę poruszania się i reagowania na zmieniający się kąt natarcia. Jeśli strugi powietrza odrywają się od profilu (np. kite przeleci nad punktem kulminacyjnym), latawiec automatycznie skoryguje się, a strugi powietrza ponownie przylgną do profila. To również skutkuje szybszym obniżeniem mocy (depower) ; wznoszenie w środkowej części kite'a, która stanowi 70% całkowitej jego powierzchni można z powodzeniem przerwać odciągając od siebie belkę, tworząc tym samym kontrolowane odwrócenie obszaru za krawędzią natarcia. Dzięki temu, obrzeża są ciągle wspierane przez dalsze zewnętrznie umieszczone wsparcia, utrzymując kontrolowalność i cechy sterowania kite'a. Aby utrzymać te cechy w różnych rozmiarach, każdy rozmiar ma inne rozmieszczenie wsparć. Te wyjątkowe cechy wynikają z połączenia niemal prostej krawędzi spływu, ze zgarniętą do tyłu (w kształcie strzały) krawędzią natarcia, głęboka krzywą C i usuniętym centralnym wsparciem. Te wszystkie cechy dostarczyły żwawszego latawca, który jest bardziej zwrotny, ale nadal łatwy w sterowaniu.

Nowy system drążka "IQ-Barsystem" opiera się na 4-linowym sterowaniu, łaczy wiele funkcji współczesnych belek bez posiadania ich znanych wad. Belka ta pozwala na wiele obrotów bez splątania linek obniżania mocy z pozostałymi linkami. W porównaniu z innymi systemami antysplątaniowymi "IQ" bars ma dwie linki obniżania mocy, które biegną jedna za drugą a nie jedna obok drugiej. Ten wyjątkowy sposób na oddzielenie tychże linek zapewnia wygodny chwyt na środku belki dla jednoręcznych trików, jazdy na kancie deski czy też jednoręcznych trików bez asekuracji. Dzięki systemowi zintegrowanej uprzęży "IQ"- barsystem nie wymaga użycia zewnętrznej uprzęży bezpieczeństwa, co jednocześnie sprawia że jest to idealna konfiguracja dla tych co się wczepiają. Z użyciem dostarczonego konektora uprzęży bezpieczeństwa (zaprojektowany tak, aby karabinek nie haczył o chickenloopa) i dodatkową uprzężą bezpieczeństwa (HP-Leash) jazda bez zapięcia nie stanowi problemu. W niebezpiecznych sytuacjach lub gdy utracisz kontrolę można bezpiecznie sprowadzić latawiec na ziemię poprzez użycie łatwodostępnej zrywki. Natychmiastowe wyczepienie całego systemu, umożliwia oddzielenie kajciarza od latawca jest również możliwe z użyciem "IQ" bar. Jest to ważne np. w sytuacji gdy twój latawiec splącze się z innym latawcem lub innym szybko lecącym obiektem. Ponadto, system "IQ" barsystem umożliwia tylko niewielkie tarcie na linkach obniżania mocy, zapewniając gładkie obniżenie mocy nawet gdy bar jest w pełni zablokowany podczas ekstremalnych manewrów. Końcówki bara posiadają regulowaną szerokość multiwinderów, dzięki czemu jeden bar nadaje się do wszystkich rozmiarów latawców. Linki obniżania mocy można łatwo zmienić bez konieczności użycia jakichkolwiek narzędzi.