Nowy Thriller X3 – na krótko przed rozpoczęciem sprzedaży.

Nie istnieje żadne inne skrzydło do Acro które powoduje uśmiech na twarzy, tak jak robi to Thriller od U-Turna. Każdy wie, że uśmiech jest zaraŸliwy, z nowym Thrillerem X3 spodziewajmy się epidemii uśmiechu. Wprowadzenie nowej wersji jest już bardzo blisko, razem z pilotami testowymi pracujemy nad ostatnimi szlifami nowego glajta – zapowiada Ernst Strobl.

W nowej wersji wiele uwagi poświęciliśmy na poprawę rytmicznego charakteru skrzydła. Innymi słowami – chcieliśmy zachować legendarną dynamikę i ogromna odporność na podwinięcia, w tym samym czasie zwiększając wrażliwość na sterowanie masą ciała i zmianę kierunku. Osiągnięty wynik jest oczywisty „da się go zauważyć nawet przy łagodnym skręcie” stwierdza test pilotka Daniela Martin.

Osiągnęliśmy swój cel, Thriller X3 wykonuję Infinity Tumble bardzo dynamicznie z dala od nerwowych reakcji z dużą stabilnością, a w tym samym czasie wykonuję bardzo łagodnie Esferę. Strobl zmodyfikował geometrię glajta „ Na koniec pozostało nam sześć prototypów z trzema różnymi wydłużeniami” testy w Turcji oraz nad jeziorem Garda wskazały ostateczną decyzję: nowy Thriller X3 będzie miał nieco zwiększone wydłużenie.”Powodem jest minimalnie krótszy profil, skrzydło jest węższe a końcówki lekko przycięte” opisuje Strobl.

Ostateczny wybór nie był łatwy, każdy z pilotów miał swojego faworyta, nawet prototyp z zmniejszonym wydłużeniem w stosunku do aktualnej wersji Thrillera cieszył się uznaniem. Wygrał jednak prototyp z najlepszą konfiguracją i zwiększonym wydłużeniem. Bezpośrednie efekty charakterystyki lotu zauważyć można również w geometrii sterowania.. „Zmieniliśmy punkty zaczepienia hamulców i całkowicie je przeprojektowaliśmy.”stwierdza Strobl.

Daniela Martin uważa że nowa charakterystyka Thrillera X3 będzie hitem:”X3 pozostaje całkowicie neutralny aż do momentu gdy otrzyma impuls sterówką, wtedy doskonale zareaguje, precyzyjnie i bez żadnej zwłoki” Wykonując Heliko, X3 wiruję jeszcze szybciej i jest bardzo prosty do opanowania. Dokładny handling pozwala też skorygować nie do końca dobre wejście w poszczególne figury. „Esfera/Sphera z nowym X3 jest teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek – stwierdzili test piloci” Natomiast przy Infinitu tumble należy raz za kiedy skorygowac lot – zauważa Strobl.

Końcowe dostrajanie X3 koncentruje się teraz na dwóch punktach: pierwszy z nich to zoptymalizowanie długości lin do poszczególnych rozmiarów a drugi to zawory pomiędzy rzędem A i B na dolnej powierzchni skrzydła. „To kolejny krok do zwiększenia stabilności przy złych kątach w wejściu do figury” Również Crossporty odpowiedzialne za wysokie ciśnienie w glajcie musiały zostać zmodyfikowane aby dopasować je do najnowszej konstrukcji systemu EAS w górnej powierzchni i nowych zaworów w dolnej.

Oczywiście pozostajemy z zróżnicowaniem rozmiarów oraz z najlepszymi jakościowo materiałami. Tkanina jak i liny użyte w setkach Thrillerów udowodniły swoją wytrzymałość przy ekstremalnych obciążeniach zachowując swoje parametry i charakterystykę przez bardzo długi czas. X3 posiada również dobrze znane z poprzednich modeli systemy PPN i PPNplus. To zapewnia, że Thriller X3 zachowuje swoje najlepsze cechy startu. Napełnia się z wyjątkową łatwością. Najwyższa jakość widoczna jest również w poszczególnych elementach X3. Każdy punkt mocowania liny w dolnym płacie jest wzmocniony taśmą Insignia a żebra i V-wsparcia wzmocnione samoprzylepną nylonową tkaniną 60g/m2. Nawet tasiemki które nie mają bezpośredniego połączenia z linami również zostały wzmocnione gdyż również na nie działa wysokie obciążenie. Aby zmaksymalizować stabilność podczas największych obciążeń w ten sam sposób wzmocnione zostały V-wsparcia.

10mm nylonowy pasek na całej rozpiętości skrzydła, który został po raz pierwszy zastosowany w modelu 2K12 jest użyty również w wersji X3. To sprawia, że Thriller X3 jest stabilnym i solidnym skrzydłem ACRO.