LIGHTNING – Błyskawica

EN/LTF B

Większa wydajność dzięki mniejszej wadze W oparciu o paralotnie Blacklight, która odniosła wyśmienity sukces jako maszyna do lotów XC, U-turn zaprojektował lekkie skrzydło o unikatowym komforcie lotu i niesamowitej wydajności.

Lightning jest przeznaczony dla ambitnych pilotów pragnących z łatwością przelatywać długie dystanse bez rezygnacji z wysokiego komfortu podczas lotu. Dzięki starannej selekcji materiałów udało się osiągnąć znaczne zmniejszenie ciężaru paralotni, które podniosło ogólną wydajność i osiągi skrzydła dając mu doskonałość na poziomie 10,5.

Lżejsza czasza bardzo dobrze wpływa również na zachowanie paralotni w niespokojnym turbulentnym powietrzu, powodując że skrzydło pozostaje stabilne dzięki szybkiemu wyrównywaniu się ciśnień wewnątrz skrzydła. Atuty lekkiej konstrukcji dostrzec możemy nie tylko w podczas lotu, zauważyć je można podczas każdego startu gdzie skrzydło bez najmniejszego problemu szybko się napełnia, w szczególności docenić to można w niesprzyjających warunkach.

Lightning jest odpowiedzią na szybko rozwijający się rynek lekkich paralotni Cross-Country.
Głównym osiągniętym celem było stworzenie paralotni o wyjątkowo komfortowym zachowaniu podczas lotu jak i zoptymalizowanie jej wagi i gabarytów po spakowaniu. Podczas lotu nie odczujesz, że paralotnia ma lekką konstrukcję, poza tym że zaskoczony będziesz jej bardzo wysokim pasywnym bezpieczeństwie. Lightning bez trudu spełnił wymagania certyfikacyjne dla paralotni w klasie EN/LTF B. Główna zasada U-Turna mówiąca o połączeniu bezpieczeństwa z wysoką wydajnością została konsekwentnie wdrożona również do naszej nowej paralotni.

Główny projektant Ernst Strobl, dał Błyskawicy 50 komór i zaprojektował ją z wydłużeniem 5,8. Materiał użyty do uszycia glajta to głównie Skytex 27, jedynie w niektórych elementach krawędzi natarcia użyto Skytexa 36. Na konstrukcję żeber i V-wsparć użyto wykończeniowego Skytexa 27 hardfinish.

Lightning ma następujący układ linek głównych 2 w taśmie A, 3 w B i 2 w C. Użyte liny to w większości bezoplotowe liny Kevlarowe w ośmiu różnych średnicach, aby odpowiednio balansować ich obciążenie. Doprowadziło to oczywiście do zredukowania wagi i oporów, Lightning wyposażony został w High Definition Profile (HDP). "HDP oznacza plastiki wzmacniające górną połać między 45 a 80% głębokości profilu. Optymalna długość została przebadana na komputerze i sprawdzona przez naszych pilotów testowych " mówi Strobl.
Kolejnym systemem zastosowanym w nowym skrzydle to system PPN – wyprofilowanego natarcia, zastępujący ciężkie mylarowe wsparcia, poprawiający geometrię i stabilność profilu oraz przepływ powietrza wokół całej krawędzi natarcia, dający nam wyjątkową łatwość startu. Oczywiście nie mogło zabraknąć również HPCD - High Pressure Crossport Design - który oznacza optymalnie zaprojektowane krzyżowe otwory wentylacyjne w żebrach zapewniające doskonały przepływ powietrza i dbający o równomierne ciśnienie wewnątrz czaszy, których efekt to dynamiczny handling wraz z wysoką stabilnością. Połączenia pomiędzy poszczególnymi linkami zabezpieczone zostały dodatkowymi pętlami (LLP – Line Loop Protection), aby dodatkowo zabezpieczyć je przed uszkodzeniem w tych newralgicznych miejscach.

Lightning – to pierwsze skrzydło U-Turn w całkowicie nowym wizerunku. Nowa linia podkreśla zaawansowany projekt techniczny oraz wysoka doskonałość naszych produktów. Nowy design łączy korzenie U-Turn z wyraŸniejszą linią wzorów. Nowością jest również odpowiednie dobranie materiałów tak aby w miejscach bardziej obciążonych było on mocniejszy od reszty.

Lightning jest dostępny w 4 rozmiarach certyfikowanych jako EN/LTF B
Lightning S (60-90 kg), Lightning SM (75-100 kg), Lightning M (85-110 kg) i Lightning L (100-125 kg)


Więcej informacji:

Dane techniczne

Ulotka