BEZPIECZEŃSTWO DZIĘKI SYSTEMOWI B-FLIGHT

BFS w BODYGUARD otwiera nowe możliwości treningowe

BODYGUARD, nowy glajt DHV-1 od U-Turn'a, posiada ponad szereg wielu innowacji system B-flight.

Zaletą systemu B-flight jest duża szybkość opadania, około 5 metrów na sekundę, bez utraty kontroli nad paralotnią.

Szanowani instruktorzy lotu są bardzo podekscytowani. Długie procedury testowe z ekspertami takimi jak Felix Rodriguez i Richard Gallon, którzy jako pierwsi polecieli BODYGUARD'em potwierdzają, co wynikało z obliczeń z użyciem wysoce specjalistycznych programów do projektowania:

  • Stworzenie nowego, wyjątkowego i bezpiecznego dla uczniów systemu wspomagania opadania.
  • Ernst Strobl, projektant BODYGUARD'a, w przeszłości pilot klasy światowej, Mistrz Europy i wicemistrz Świata, zdołał zmienić niebezpieczny B-stall w prosty, niesamowicie bezpieczny B-flight z prędkością opadania na poziomie 5m/sek.
  • "Energia w B-flight powinna być jak najmniejsza, skrzydło nie powinno wpadać w pełny stall, cały system powinien pozostawać pod kontrolą. Dodatkowo, margines błędu dla początkujących powinien być duży i nie podlegać dyskusji_ to były cele Strobl'a podczas opracowywania nowego systemu wspomagania opadania. W praktyce, genialność tego wynalazku udowadnia swoją słuszność. "Do tej pory żadne szybkie opadanie nie było bezpieczne" mówi Andreas Schubert z "Rhöner Flugschulen", wiodącego ośrodka szkoleniowego.
  • Z pomocą jednego pociągnięcia system jest natychmiast aktywowany. Puszczenie zewnętrznych taśm B umożliwia normalny lot, który można wzmocnić używając wagi ciała. Hałas podczas lotu jest podobny do uzyskiwanego podczas lotu trymowego. Wejście w głęboki stall znane tylko doświadczonym pilotom nie ma prawa bytu. Nawet omyłkowe pociągnięcie za taśmy rzędu C z nagłym wycofaniem skrzydła do tyłu nie jest możliwe, gdyż rączka z oznaczonymi kolorem pętlami kontroli znajduje się tylko na taśmach rzędu B. Przejście do normalnego lotu jest ledwo zauważalne. Po puszczeniu taśm rzędu B opadanie jest ograniczone. Bez oscylacji do przodu BODYGUARD AFS/BFS przechodzi znowu do lotu trymowego.

"Z BODYGUARD'em od U-Turn'a bezpieczeństwo w lotach treningowych jest na najwyższym możliwym do osiągnięcia poziomie. Nie tylko odporność na składanie, dzięki AFS, ale również wspomaganie opadania, asystent "Dużych Uszu" i system BFS są brane pod uwagę" Schubert widzi początek nowego rozdziału w lotach treningowych.